Autostrada Nădlac-Arad și drum de legătură-Iluminat cu LED si TELEGESTIUNE

Project details

  • Beneficiar Final: CNADNR
  • Antreprenor General: Asocierea ASTALDI SpA Italia - MAX BOEGL Romania S.R.L
  • Durată lucrare: 12 luni
  • Dificultate proiect
    61%

Nădlac-Arad Iluminat cu LED si Telegestiune

 

In cadrul lucării „ Proiectare si executie Autostrada Nadlac-Arad si drum de legatura – Iluminat cu LED SI TELEGESTIUNE ”, s-a finalizat iluminatul public al autostrazii cu corpuri LED si proiectoare LED la care se adauga Sistemul de Telegestiune Owlet Nightshift un sistem avansat de telegestiune, capabil sa controleze, sa monitorizeze, sa masoare si sa gestioneze functionarea in parametri optimi a retelei de iluminat public a unei localitati/locatii, indiferent de pozitia geografica  a acesteia, topologia retelei de alimentare cu energie electrica sau alte conditii locale de functionare a sistemului de iluminat public. Prin implementarea sistemului de telegestiune Owlet se obțin reduceri semnificative ale consumului de energie electrică, ale emisiilor de CO2, si ale costurilor de exploatare,imbunatatind in acelasi timp fiabilitatea sistemelor de iluminat public.

Owlet Nightshift  are la baza o tehnologie de ultima generatie, care nu este proprietatea unui producator specific, folosindu-se de protocolul standardizat Zigbee. Owlet Nightshift permite ca iluminatul public sa fie gestionat cu cunostinte minime de navigare pe internet si, in acelasi timp, sa se profite din plin de actualele si viitoarele dezvoltari in acest domeniu, beneficiind de un sistem cu securitate maxima. Totodata, Owlet se poate implementa cu usurinta atat in instalatii de iluminat existente cat si viitoare .

Fiecare punct luminos poate fi controlat individual, deci poate fi comandata reducerea fluxului luminos sau pornirea ori oprirea acestuia in orice moment. Informatiile despre starea punctului luminos, consumul de energie, precum si avariile aparute sunt raportate in permanenta, inregistrate si stocate pe o perioada nedeterminata intr-o baza de date MySQL, impreuna cu data, ora, indicativul si locatia geografica a punctului luminos.

Owlet ajuta in asigurarea unui nivel de iluminare corespunzator fiecarei situatii in parte, in acelasi timp imbunatatind fiabilitatea aparatelor de iluminat public si reducand costurile de exploatare a acestora.

Principalul beneficiu al Sistemului de Telegestiune Owlet Nightshift este:

            Modificarea dinamica a fluxului luminos – SDLO

Modificarea dinamica a fluxului luminos se face cu ajutorul senzorilor de prezenta.

Senzorul este de tip bariera infrarosu sau radar si este compus din doua module, care se monteaza de o parte si de cealalta a carosabilului, pe sensul de mers, inaintea aparatelor de iluminat. De asemenea, se mai monteaza in zonele aflate imediat dupa despartirea benzilor, pe iesiri, in acest fel detectandu-se directiile pe care circula autovehiculele.

In interfata utilizator se configureaza fiecare aparat de iluminat astfel incat sa raspunda la comanda de crestere a fluxului luminos, primita de la senzori diferiti, amplasati in locatii diferite in sistem, pe baza unui scenariu de functionare.

In cazul aplicarii functiei SDLO, prin prezenta senzorilor de miscare, pe durata noptii (cand traficul este mult mai redus), adica de la ora 24:00 la 5:00, se poate aplica ca nivelul luminantelor / iluminarilor sa fie redus pana la 20 % din fluxul luminos initial.

Daca zonele iluminate cuprind si zone de risc se poate stabili un program de functionare al iluminatului pentru aceste zone referitor la:

  • ora de pornire a iluminatului public;
  • stabilire functionare cu un anumit procent de flux luminos pentru anumite intervale orare.

De exemplu:

  • Pornire iluminat – ora 22:00 – functionare la nivelul 100% (flux luminos) (ME2);
  • Intervalul orar 22:00 – 24:00 – functionare la nivelul 67% (flux luminos) (ME3);
  • Intervalul orar 24:00 – 5:00 – functionare la nivelul 50% (flux luminos) (ME4);
  • Intervalul orar 5:00 – 6:00 – functionare la nivelul 67% (flux luminos) (ME3);
  • Intervalul orar 6:00 –oprire iluminat – functionare la nivelul 100% (flux luminos) (ME2).

Urmand standardele europene privind iluminatul public, in proiectele noastre sunt prevazuti stalpi metalici zincati pentru sustinerea corpurilor de iluminat.

O noutate privind Sistemele de fundatii in cazul stalpilor metalici o reprezinta ancorele helix care inlocuiesc sistemele clasice de fundatii betonate.

Astazi, ancorele helix sunt intens folosite in intreg spatiul anglo-saxon (US, Marea Britanie, Canada, Australia, Noua Zeelanda) si au patruns de cativa ani si in zona continentala a Europei, odata cu adoptarea noii versiuni de Eurocod, care dedica un capitol (modest) sistemelor de ancorare cu micropiloti metalici insurubati.

iluminatul public iluminatul public iluminatul public

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *